4 סיבות למה כדאי לכם לוותר על תואר בתקשורת

 

דבר הפז"מניק: 

 

ההורים לוחצים לעשות תואר כי זה חשוב מאוד - לדעתם. הם עשו תואר ולא רואים סיבה שלא תהיו כמוהם. ההחלטה לוותר על תואר ראשון ולעשות קורס מקצועי היא לא פשוטה, ללכת נגד המוסכמות אף פעם לא קל. אם אתם קוראים את המאמר הזה סימן שאתם חיים את עולם התקשורת, הפרסום, והרשתות החברתיות, וחושבים על תואר בתחום. בין אם אתם רוצים להיות קופירייטרים כי הסטטוסים שלכם תמיד מקבלים המון לייקים, או שאתם מקנאים בעיתונאים שחושפים פרשיות חמורות, או בשדרני הספורט שנמצאים במגרשים - תואר בתקשורת לא יביא אתכם לשם! ריכזנו עבורכם כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכם למנוע טעויות.



1) תיק עבודות - כשתגיעו לראיון עבודה במשרד פרסום למשרה קריאייטיבית כלשהי, תתבקשו ישר להוציא תיק עבודות. בין אם מדובר בקופירייטינג או בעיצוב, אף אחד שם לא מתעניין בציונים שקיבלתם בקורס "מבוא לתקשורת המונים". גם המכללות האקדמאיות הגדולות שמתהדרות בכל מיני סדנאות מקצועיות, לא יתקרבו לעשירית ממה שאתם צריכים ומה שיספקו לכם קורסים מקצועיים איכותיים כמו הבצפר, ACC, קול הספורט, ועוד...
 
2) השמה בעבודה - כשאתם שומעים על מכללה אקדמית או אוניברסיטה ש-"בוגריה משתלבים בתעשייה" אל תאמינו כל כך מהר. נסו למצוא את אותם בוגרים ותשאלו אם התואר בלבד הביא אותם לתעשייה, או שמה מדובר באנשים שהדוד/אבא סידר להם עבודה. לעומת זאת, מוסדות הלימוד של הקורסים המקצועיים עובדים באופן ישיר עם תעשיית הפרסום והתקשורת ומספקים להם תלמידים מצטיינים.



תחשבו על זה בהיגיון, כמה בוגרי תואר בתקשורת יש, וכמה בוגרי קורס קופירייטינג מקצועי או קורס כתבים ושדרי ספורט? לרוב, הקורסים המקצועיים עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשרדים וערוצי התקשורת השונים, ולמעשה הם משמשים כמרכזי השמה ישירים. במוסדות המקצועיים לא תשמעו דיבורים כלליים חסרי ביסוס על בוגרי תואר שעובדים בתעשייה, אלא על  - "4 מתוך 5 בוגרים שכבר עובדים בתחום". ובצדק!  



 
3) זמן וכסף - קורסים מקצועיים בתחומי התקשורת והפרסום נמשכים כשנה לכל היותר, לעומת תואר בתקשורת שנמשך 3 שנים. תואר בתקשורת יעלה לכם בין 10,000 ש"ח לשנה באוניברסיטאות, לבין-38,000 בשנה במכללות האקדמאיות הגדולות. קורס מקצועי נמשך מקסימום שנה ועולה בין 5-20 אלף שקלים. בקיצור, חצי מהזמן בחצי מהכסף!


4) חומרים מעודכנים - עולם הפרסום, אינטרנט, והתקשורת באופן כללי משתנה מדי שבוע! פיצ'רים חדשים, טרנדים מתחלפים, ועוד.. שום אוניברסיטה לא תעמוד במהירות שבה צריך להחליף את התוכן הנלמד. בשביל זה צריך מורים מהתעשייה שחיים את העולם הזה ומתפרנסים ממנו יום-יום. קורסים מקצועיים מורכבים כולם ממרצים ומנחים שתוכלו ללמוד מהם הרבה יותר ואף למצוא חן בעיניהם. אם תצטיינו, יש סיכויים גבוהים שתקבלו המלצות אמיתיות!